آخرین اخبار
با حضور رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد؛

جلسه هماهنگی اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای استان اردبیل

جلسه هماهنگی برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای استان اردبیل با حضور رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در اردبیل برگزار شد.
اشتراک گذاری
23 خرداد 1402
128 بازدید
منبع : سبلان ما
کد مطلب : 6252

سردار غلامحسین محمدی‌اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در مراسم هماهنگی برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل که با حضور سردار آزادی رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج  در اردبیل برگزار شد با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این که «شهادت، مرگ انسانهای زیرک و هوشیار است که نمی‌گذارند این جان، مفت از دست‌شان برود»، گفت: بدون شک شهدا علاوه بر مقامات رفیع معنوی، مشعل‌دار پیروزی، آزادی و استقلال ملت هستند؛ همان هدایت کنندگانی که تا همیشه بر تارک تاریخ می‌درخشند.

وی افزود: وظیفه اصلی امروز ما انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوانی است که شاید حال و هوای آن دوران را ندیده اند و دشمنان هم باید بدانند تا این کشور و نظام دو بال ولایت و شهادت را دارد هیچگاه زمین‌گیر نخواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با تاکید بر اینکه اقتدار امروز ایران مدیون ایثارگری جوانان و نوجوانانی است که با از خود گذشتگی در راه اسلام ناب محمدی(ص) تا آخرین لحظه ایستادگی کردند، تصریح کرد: امروز آرامش ما از همان جوانانی است که در راه اسلام با دشمن مقابله کردند تا ارزش‌های اسلامی زنده بماند.

وی با بیان اینکه دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال اهداف و توطئه‌های پلید خود برای ضربه‌زدن به نظام اسلامی بودند و با بسیج تمامی کشورها می‌خواستند با تحمیل یک جنگ نابرابر از تثبیت انقلاب اسلامی جلوگیری کنند، گفت: خوشبختانه با ازخودگذشتگی‌ها و رشادت‌های رزمندگان و رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) و اتحاد و انسجام ملت غیور ایران اسلامی دشمنان از رسیدن به این اهداف و توطئه‌ها ناکام ماندند.

سردار محمدی اصل با اشاره به اقدام خصمانه پارلمان اروپا درخصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعلام کرد: سپاه سرافراز اسلام نقش بی‌بدیلی در مبارزه با تروریسم و ریشه کن سازی غده سرطانی داعش داشته و با اقتدار توطئه‌های قدرت‌های استکباری و شیطانی را خنثی ساخته و نظام سلطه و مزدورانش را در ناکامی و استیصال قرار داده است.

محرومیت‌زدایی رسالت امروز سپاه است  

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات استانی سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: در بحث آب و خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه در سال‌های پیشرو که جنگ آب است اقدامات مناسبی در امر تأمین آب شرب و آب کشاورزی در مناطق محروم و کم‌برخوردار انجام داده است.

نقش‌آفرینی بسیج سازندگی در آبرسانی به ۹۰۰ روستا 

فرمانده سپاه استان اردبیل با بیان اینکه تا سال گذشته به ۴۶۳ روستا آب شرب با تانکر ارائه می‌شد گفت به همت بسیج سازندگی و با همکاری اداره کل آب و فاضلاب در مرحله اول، مقدمات آبرسانی پایدار به ۴۵۴ روستا انجام‌یافته و در مرحله دوم نیز عملیات آبرسانی به ۴۵۰ روستای دیگر نیز در دست اقدام است.

سپاه یاور محرومین در سنگر خدمت‌رسانی به مردم  

وی اقدامات سپاه پاسداران بَعد از دفاع مقدس را متذکر شد و گفت: سپاه بَعد از پایان جنگ تحمیلی با بهره‌مندی از تجربیات دوران طلایی دفاع مقدس در سنگرهای خدمت‌رسانی به مردم به محرومیت‌زدایی پرداخت تا در کنار دولت آرمان‌های انقلاب اسلامی را محقق کند.

این یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینکه سپاه پاسداران مردم‌دار، مردم یار و مردم‌دوست است گفت: سپاه در کنار مردم بوده و در راه خدمت‌رسانی به آحاد مردم به‌ویژه مردم مناطق کم‌برخوردار از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

سردار محمدی اصل با اشاره به اینکه در تاریخ ۱۶۰ ساله ایران پیش از انقلاب ،این کشور ۱۲ سال در جنگ بوده و بیش از ۲/۳ از خاک خود را از دست داده است،اظهار کرد: از ٢٠٠ سال گذشته تا کنون هر جنگی که به کشورمان تحمیل شده بخشی از خاک ایران به دست دشمنان افتاده است و تنها جنگی که دشمن نتوانست یک وجب از خاک ایران را بگیرد ٨ سال دفاع مقدس بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.