آخرین اخبار

باغ غزل شعرای اردبیل به یاد امام امت (ره) گل کرد

محفل ادبی بر آستان خورشید با هدف گرامیداشت یاد امام خمینی (ره)، شهدای قیام ۱۵ خرداد و شهدای خدمت در اردبیل برگزار شد.
اشتراک گذاری
13 خرداد 1403
35 بازدید
کد مطلب : 9257

محفل ادبی بر آستان خورشید در آستانه سالروز ارتحال امام راحل با هدف گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره)، شهدای قیام ۱۵ خرداد و شهدای خدمت، با حضور جمعی از شعرا و ادبا در اردبیل برگزار شد.

باغ غزل شعرای اردبیل به یاد امام امت(ره) گل کرد

دبیر علمی و مجری محفل ادبی بر آستان خورشید، در این برنامه ادبی در سالن استاد جابر عناصری حوزه هنری استان اردبیل گفت: این برنامه به همت حوزه هنری تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اردبیل ترتیب یافته است.

سید سعید اطهر نیاری افزود: مناسبت‌های ملی و مذهبی مندرج در تقویم، به طور معمول از ذوق و نظر شعرا و ادبا دور نمی‌ماند و شاعران و نویسندگان با خلق آثار فاخر، در این راستا ادای دین می‌کنند و برنامه‌های پرباری شکل می‌گیرد.

در ادامه این آئین، سردار غلام‌عسگر کریمیان از فرماندهان و یادگاران دفاع مقدس، به نقل خاطراتی از هشت سال پایداری ملت قهرمان ایران در مقابل یورش رژیم بعثی عراق و همچنین نقل قول‌هایی از ایام حزن و اندوه ارتحال امام امت پرداخت.

وی رهنمودهای امام امت و همچنین تجربیات هشت سال دفاع مقدس را سبب قوام و دوام ایران اسلامی دانست و گفت: بعد از امام راحل نیز ارشادات و اشارات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ستون خیمه انقلاب را از هر لغزش و تکانه‌ای صیانت کرده است.

کریمیان، بصیرت و آگاهی ملت ایران را نیز از مولفه‌های قدرت نظام توصیف کرد و افزود: همدلی قلبی مردم، همواره مایه افتخار نظام و پیشبرد امور بوده است و در سانحه هوایی اخیر و شهادت شهدای خدمت نیز، حضور و همدلی مردم، علاوه بر ارج گذاشتن به جایگاه شهدای خدمت، موجب تسلای خاطر عمومی شد.

در ادامه این محفل، شعرایی که از انجمن‌های مختلف حضور یافته بودند، در ترکیب‌های سه نفره روی سن حضور یافته و شعرهای خود را قرائت کردند و یک نوازنده چیره دست نی نیز با نوای محزون نی، شعرا را همراهی کرد و استقبال حاضران، نشانگر مفید و لذتبخش بودن تلفیق شعر و موسیقی بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.