آخرین اخبار

اردبیل مهد دلاوران در صیانت از مرزهای ایران است

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: مردم حسینی و شجاع اردبیل در طول تاریخ مهد دلاوران و رشید مردانی است که در صیانت از مرزهای این کشور مجاهدت کردند.
اشتراک گذاری
29 مرداد 1402
124 بازدید
کد مطلب : 7739

سردار سیدغلامحسین‌محمدی اصل صبح امروز در کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یارانش اظهار کرد: اردبیل در طول تاریخ خدمات بی‌نظیری را در دفاع از کشور، حفظ یکپارچگی، ترویج و رونق‌بخشی به مذهب تشیع انجام داده و این سرزمین از دیرباز دیار عاشقان اهل بیت به ویژوه امام حسین (ع) و عباس‌بن علی است.

وی تصریح کرد: این سرزمین با داشتن انسان‌های وارسته همچون شیخ صفی‌الدین، شاه اسماعیل و عالمان مجاهد چون مقدس اردبیلی، سید یونس مجهتد اردبیلی، آیت‌الله مروج و مشکینی ثابت کرده که در تحول‌آفرینی کشور نقش‌آفرینی اصلی بوده است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل شهرت اردبیل را به شور و شعور حسینی و عشق به شهادت و مجاهدت یادآور شد و گفت: این استان با تقدیم سه هزار و ۴۰۰ شهید و صدها جانباز، ایثارگر و آزاده در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی سعی کرده تا نقش‌آفرین اصلی باشد.

محمدی اصل افزود: این کنگره با شعار «از کربلا تا چالدران، از چالدران تا دفاع مقدس و از دفاع مقدس تا دفاع از حرم اهل بیت» در حال برگزاری است تا یاد و خاطره شهدای والامقام را گرامی بداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بیش از ۲ سال است که این استان با برگزاری رویدادهای مختلف، یادواره‌ها و اجلاسیه‌های شهدا سعی کرده تا خود را مهیای برگزاری این کنگره عظیم و ملی کند.

محمدی‌اصل اضافه کرد: این استان با تقدیم ۴۰ شهید ۱۳ ساله سعی کرده تا عشق و ارادت خود را به این مرز و بوم و دفاع از حریم اهل بیت نشان دهد و هم اکنون نیز در دفاع از امنیت این کشور پاسداران تیپ حضرت عباس در سرزمین‌های مجاهدت‌های خاموش نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی بیان کرد: در این ۲ سال، ۷۹۲ یادواره شهدای پایگاه، ۱۶۷ یادواره شهدای حوزه، ۲۱۲ یادواره شهدای کانونی، ۲۸۸ یادواره خانگی شهدا و ۴۶۳ یادواره شهدای آبروی کوچه به افتخار محله به همراه ۴۸ یادواره شهدای شهرستانی برگزار شده است.

محمدی‌اصل یاد و خاطره سرداران و فرماندهان رشید مرز و بوم را در دفاع از این کشور گرامی داشت و اظهار کرد: به برکت برگزاری این رویداد برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری برگزار شده و تولید آثار هنری نظیر پویانمایی، سرگذشت پژوهی، مستندسازی، نماهنگ و ده‌ها برنامه فرهنگی را شاهد بودیم.

وی از شکل‌گیری ۱۴۵ گروه سرود و تولید ۵۶۰ برنامه تلویزیونی و رادیویی با مشارکت صدا و سیما با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد و تصریح کرد: اهدای جهیزیه، اجرای پروژه‌های عمرانی، کمک به اشتغال و آزادی زندانیان همچنین حمایت از ایتام به همت دبیرخانه کنگره شهدای استان انجام شده است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: امیدواریم این دبیرخانه به فعالیت خود ادامه دهد تا در سال‌های آینده شاهد برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان اردبیل باشیم.

در این مراسم که با شکوه هر چه تمامتر با حضور گسترده مردم در سالن رضازاده برگزار شد، برنامه‌های متنوع نمایشی، اجرای سرود و رویدادهای دیگر فرهنگی برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.