آخرین اخبار

اجلاسیه ۱۸۶ شهید ورزشکار استان اردبیل+ تصاویر

اجلاسیه ۱۸۶ شهید ورزشکار استان اردبیل با حضور رئیس کمیته ملی پارالمپیک و جمعی از مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.
اشتراک گذاری
12 تیر 1402
162 بازدید
کد مطلب : 7301

غفور کارگری، رئیس کمیته ملی پارالمپیک در اجلاسیه ۱۸۶ شهید ورزشکار استان اردبیل که در سالن شهدای مدافع حرم اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر شاهد تعدیل سیاست‌های خصمانه کشورهای عربی، غربی و آمریکایی به نفع جمهوری اسلامی ایران بودیم تا نقش‌آفرینی کشورمان را در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی به نظاره بنشینیم.

وی تصریح کرد: بعد از عربستان، امارات و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس، مصر و حتی فرانسه در رایزنی با مسئولان کشورمان از مواضع قدرتمندانه ایران در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی حمایت کرده و حتی آمریکایی‌ها نیز مواضع خصمانه خود را تعدیل کردند.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: همه این تحولات نشأت گرفته از قدرت‌نمایی جبهه مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی ایران است که بیداری اسلامی را در یک دهه گذشته رقم زده است.

کارگری یاد و خاطره مجاهد شهید حاج قاسم سلیمانی را در احیای جبهه مقاومت گرامی داشت و افزود: جهان اسلامی در برابر عظمت جمهوری اسلامی ایران به‌پاخاسته تا با احترام و نیکی از ایران یاد کرده و قدرت‌نمایی کشورمان را در حل بحران سوریه، عراق و دیگر کشورهای منطقه‌ای به عینه اذعان و اعتراف کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سایه مجاهدت حاج قاسم سلیمانی نه تنها احیای جبهه مقاومت اسلامی را شاهد هستیم بلکه دشمن به شکست خود معترف است و آمریکا و رژِیم صهیونیستی دست از لجاجت برداشته و سعی می‌کنند تا در برابر قدرت‌نمایی ایران رام باشند.

کارگری اضافه کرد: در شرایط کنونی و در مسائل کلان و راهبردی دنیا با سرانگشت جمهوری اسلامی ایران تحولات در حال شکل‌گیری است و امیدواریم در این جبهه ارزشمند قدرت‌نمایی کشورهای اسلامی را بیش از گذشته شاهد باشیم.

وی بیان کرد: در سایه خون شهدای مدافع حرم و شهدای دوران دفاع مقدس تغییرات و تحولات جهانی به نفع ایران است و حتی رئیس جمهور روسیه به صراحت اعلام کرد که اهانت به ساحت قرآن در این کشور جرم است و هیچ کس نمی‌تواند به این کلام الهی جسارتی داشته باشد.

کارگری یکی از مصادیق خون پاک شهدا را جهانی‌سازی اعلام کرد و ادامه داد: نه تنها خون شهدا تاریخ‌ساز و انسان‌ساز است بلکه خون پاک شهدا جهان‌ساز بوده و می‌تواند تحولات جهانی را به عینه رقم بزند.

وی خطاب به خانواده‌های شهدا اظهار کرد: فرزندان شما به بالاترین درجه معنوی ارزشی دنیوی و اخروی رسیدند و باید به این سرمایه‌ها افتخار کنید.

کارگری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: فرزندان شما در اوج عزت، عظمت و غرور مقدس دینی و میهنی قرار دارند و شایسته است جوانان و نوجوانان ما با تأسی به این شهدا راه عزتمند آنها را ادامه بدهند.

وی گفت: در وصیت‌نامه شهدا بیشترین تاکید بر حفظ و صیانت از اصول و مبانی دین اسلام بوده که در صد درصد وصیت‌نامه شهدا به این انگیزه ارزشی و الهی تاکید شده است.

کارگری تداوم راه عزتمند شهدای عاشورا، مکتب امام حسین (ع)، تبعیت از امام و حفظ حجاب را از دیگر وصایای شهدا برشمرد و افزود: ما اگر امروز به دنبال عزت و عظمت واقعی هستیم باید راه شهدا را پیموده و از سیره و سلوک آنها الهام بگیریم.

وی به برگزاری اجلاسیه ۱۸۶ شهید ورزشکار استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: شهدای ورزشکار ما دارای ویژگی‌های خاصی هستند که حریت، مروت، آزادگی و توان بالای جسمی از این ویژگی‌هاست.

کارگری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کمیته پارالمپیک کتاب «سلام پهلوان» را با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی چاپ و منتشر کرده و در آن بر ۲ عنصر ورزشکار بودن شهید سلیمانی و روحیه مروت و مردانگی او اشاره شده است.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک اضافه کرد: حاج قاسم نه تنها خدامحور و مردم مدار بود بلکه با روحیه و توان ورزشکاری و مروت و مردانگی همواره گره‌گشای مشکلات مردم بوده و نتیجه همه این خصلت‌ها را می‌توان در روحیه ورزشکاری حاج قاسم سلیمانی مشاهده کرد.

شایان ذکر است که اجلاسیه ۱۸۶ شهید ورزشکار استان اردبیل در سالن شهدای مدافع حرم این شهر با برنامه‌های متنوع شامل مداحی، شعرخوانی و قرائت وصیت‌نامه تعدادی از شهدا برگزار و شرکت‌کنندگان با نثار فاتحه و صلوات یاد و خاطره شهدای ورزشکار را گرامی داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.