آخرین اخبار

خبرنگاران سخت‌تر از ۸ سال دفاع مقدس در سنگر دفاع از انقلاب حضور دارند

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: خبرنگاران سخت‌تر از ۸ سال دفاع مقدس در سنگر دفاع از انقلاب حضور دارند.
اشتراک گذاری
18 مرداد 1402
138 بازدید
منبع : تسنیم
کد مطلب : 7625

سردار غلامحسین محمدی اصل شامگاه سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در اردبیل اظهار کرد: این کنگره ۲۶ مردادماه در اردبیل برگزار می‌شود تا پاسداشتی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران را در قالب برنامه‌های متنوع شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در قالب این کنگره تاکنون بیش از یک هزار و ۹۸۰ یادواره و اجلاسیه برگزار شده و تلاش بر این است تا کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل با عظمت تمام و حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شود.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از خبرنگاران به عنوان سربازان جنگ نرم رسانه ای غرب یاد کرد و گفت: این سربازان باید با هوشیاری تمام در این جنگ نرم همت خود را به کار گیرند تا در خط مقدم توطئه های دشمن را یکی پس از دیگری خنثی کنند.

محمدی اصل افزود: برای مقابله با هجمه‌های دشمنان ما امروز باید به سه عنصر ایمان، امید و تلاش در مسیر جهاد تبیین آراسته باشیم تا بتوانیم در جنگ رسانه‌ای و توطئه همه جانبه دشمن روایت‌های غلط و برنامه های انحرافی آنها را به سمت شکست و نابودی بکشانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز اصحاب رسانه سخت‌تر از هشت سال دفاع مقدس در سنگر دفاع از انقلاب حضور دارند و با قلم خود می‌توانند مؤثرتر از تانک، توپ و تفنگ در این عرصه عمل کرده و دشمن را در زمین خود به نقطه تسلیم بکشانند.

محمدی اصل اضافه کرد: امروز دشمن تلاش می کند تا در قالب جنگ ترکیبی با تکیه بر فضای مجازی ملت ما را از لحاظ روحی و روانی خسته نشان داده و اهداف شوم خود را به جلو سوق دهد اما ضروری است خبرنگاران با هوشیاری تمام در خط مقدم مقابله با این تهدیدهای دشمن قرار بگیرند.

در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز از تلاش های متعهدانه و مخلصانه اصحاب رسانه در سنگر اطلاع رسانی قدردانی کرد و ادامه داد: خبرنگاران منصف و واقع بین با قلم فرسایی خود نه تنها سیاه نمایی های دشمن را خنثی می کنند بلکه سعی بر شفافیت امور و نقد سازنده دارند.

امیر رجبی از اصحاب رسانه خواست تا امیدآفرینی و تأمین امنیت روانی مردم را با انعکاس اخبار واقع بینانه مورد توجه قرار دهند و در کنار بیان موفقیت های نظام اسلامی، نقدها و انتقادات سازنده خود را نیز انجام دهند.

وی فعالیت ۲۰۰ خبرنگار در کنار مدیریت ۱۲۰ رسانه را در این استان مسئولیت و مأموریت سنگین اصحاب رسانه عنوان کرد و گفت: در هفته های آینده برگزاری جشنواره مطبوعات را شاهد خواهیم بود و در کنار آن تلاش ما بر این است تا با برگزاری کارگاه ها و نشست های آموزشی و تبیینی خبرنگاران را به اهمیت کار رسانه ای سنگین واقف کنیم.

در این مراسم مدیر خانه مطبوعات استان اردبیل نیز اظهار کرد: ۲۲۲ نشریه و فضای رسانه ای در این استان فعال است که ۱۰۷ مورد از آنها نشریه چاپی، ۷۰ مورد رسانه بر خط و ۴۵ رسانه غیر بر خط در این استان فعالیت می کنند.

علیرضا وکیلی رتبه استان را در بهره‌مندی از فضای رسانه ای پنجم و سرانه مطالعه نشریات و روزنامه ها هجدهم عنوان کرد و افزود: خبرنگاران در ثبت وقایع تاریخی و با اهمیت این استان نقش پیشرو دارند.

در این مراسم تعدادی از اصحاب رسانه به نمایندگی از نشریات محلی، سراسری، پایگاه های خبری و خبرگزاری ها دغدغه های خبرنگاران را در شرایط کنونی به ویژه مشکلات معیشتی، ساماندهی اصحاب رسانه، تأمین رفاهیات و مسکن و سایر مطالبات به حق را مطرح کرده و از مسئولان خواستند تا در این باب آستین همت بالا زده و گره گشای مشکلات باشند.

در پایان مراسم روز خبرنگار در اردبیل از تعدادی خبرنگاران پیشکسوت، صاحبان نشریات محلی و فعالان پایگاه‌های خبری با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.