آخرین اخبار
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس:

اردبیل میزبان ۹ شهید گمنام می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از میزبانی دارالارشاد اردبیل از 9 شهید گمنام خبر داد و گفت: پیکر مطهر این شهدای گمنام همزمان با سراسر کشور در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) تشییع و خاکسپاری می‌شود.
اشتراک گذاری
22 آذر 1402
107 بازدید
کد مطلب : 8274

علی واحد ظهر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از میزبانی استان اردبیل از پیکر مطهر ۹ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در استان اردبیل خبر داد و گفت: پیکر مطهر شهدای گمنام در شهرستان‌های اردبیل،گرمی، نیر، نمین، پارس‌آباد و مشگین‌شهر تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

وی گفت: مراسم استقبال از پیکرهای مطهر شهدای گمنام فردا چهارشنبه ۲۲ آذرماه ساعت ۱۰ صبح در فرودگاه اردبیل برگزار و پیکرهای مطهر به درخواست هیأت‌های مذهبی جهت برگزاری مراسم شبی با شهدا به محلات مختلف منتقل خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به تشریح جزئیات مراسم استقبال از پیکرهای مطهر شهدای گمنام پرداخت و گفت: آئین استقبال، سخنرانی مذهبی و مداحی از جمله برنامه‌های مراسم استقبال از پیکرهای مطهر شهدای گمنام است.

واحد به مراسم شب وداع با شهدای گمنام نیز اشاره کرد و گفت: یادواره شهدای فصل پائیز با حضور پیکر مطهر ۹ شهید گمنام  همزمان با سالروز شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور آحاد مردم و مسئولین بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه‌های تشییع باشکوه پیکرهای مطهر ۹ شهید گمنام همزمان با سراسر کشور پرداخت و گفت: نماز بر پیکر مطهر شهدا با حضور مردم شهید پرور دارالارشاد اردبیل همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مقابل مصلای اردبیل اقامه و بعد از برگزاری محفل شهدایی در داخل مصلا تا میدان شریعتی تشییع خواهد شد.

واحد گفت: پس از تشییع پیکر مطهر شهدا طبق برنامه اعلامی پیکرهای مطهر به کمیته‌های مربوط به هر شهرستان تحویل خواهد شد تا پس از برگزاری مراسم ویژه در محل‌های پیش‌بینی شده در شهرها و روستاها به خاک سپرده شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام به ترتیب در روزهای ۲۶ و ۲۷ آذرماه در دانشگاه فرهنگیان و شهرک اداری شهرستان اردبیل تدفین خواهد شد.

وی افزود: پیکر مطهر دو شهید گمنام نیز بعد از انتقال به شهرستان پارس‌آباد و انجام مراسمات ویژه و محافل شهدایی در روزهای ۲۶ و ۲۷ آذرماه در شهرک کشت و صنعت مغان و روستای ایران‌آباد تدفین خواهد شد.

واحد با بیان اینکه پیکر مطهر دو شهید گمنام نیز به شهرستان مشگین‌شهر اعزام خواهد شد، گفت: پیکر این دو شهید گمنام در شهرهای قصابه و فخرآباد تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

وی گفت: پیکر مطهر یک شهید گمنام به شهرستان گرمی  منتقل و در پادگان مرزی این شهرستان آرام خواهد گرفت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به تشییع پیکر مطهر یک شهید گمنام در روستای سولا شهرستان نمین اشاره کرد و گفت: پیکر مطهر یک شهید گمنام نیر در شهر کورائیم شهرستان نیر تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح جزئیات پیکرهای مطهر ۹ شهید گمنام پرداخت و گفت: پیکر مطهر شهید گمنامی که در شهرقصابه مشگین‌شهر به خاک سپرده خواهد شد ۲۰ ساله بوده و در تک دشمن در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسیده است.

واحد گفت: پیکر مطهر شهید گمنامی که در شهر فخرآباد به خاک سپرده خواهد شد ۲۲ ساله بوده و در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسیده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به پیکرهای مطهر شهدایی که در شهرستان پارس‌اباد به خاک سپرده خواهند شد اشاره کرد و گفت: شهید گمنامی که در کشت و صنعت مغان تدفین خواهد شد ۱۸ سال دارد و در منطقه عملیاتی فکه طی عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسیده است.

وی افزود: شهید گمنامی که در شهر ایران‌آباد به خاک سپرده خواهد شد ۳۰ دارد و در عملیات کربلای ۴ و منطقه عملیاتی ام‌الرصاص به شهادت رسیده است.

واحد به مشخصات شهدای گمنامی که در شهرستان اردبیل به خاک سپرده خواهد شد اشاره کرد و گفت: پیکر مطهر شهیدی که در دانشگاه فرهنگیان اردبیل به خاک سپرده خواهد شد ۱۷ ساله بوده و در عملیات مولای متقیان در منطقه عملیاتی  چزابه به شهادت رسیده است.

وی افزود: پیکر مطهر شهید گمنامی که در شهرک اداری اردبیل آرام خواهد گرفت ۲۱ سال داشته و در تک دشمن در منطقه عملیاتی زبیدات به شهادت نائل آمده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به مشخصات پیکر مطهر شهید گمنامی که در شهرستان گرمی به خاک سپرده خواهد شد، اشاره کرد و گفت: این شهید ۲۱ ساله بوده  در تک دشمن در منطقه عملیاتی زبیدات به شهادت رسیده است.

وی گفت: پیکر مطهری که در روستای سولای شهرستان نمین به خاک سپرده خواهد شد ۲۳ ساله بوده و در عملیات والفجر ۸ در منطقه عملیاتی بوارین به شهادت رسیده است.

واحد به پیکر مطهر شهید گمنامی که در شهر کورائیم شهرستان نیر به خاک سپرده خواهد شد اشاره کرد و گفت: این شهید گمنام ۱۹ سال داشته  و در تک دشمن در منطقه عملیاتی زبیدات به شهادت رسیده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت یادمان‌های شهدای گمنام در استان اردبیل پرداخت و گفت: پیش از این پیکر مطهر ۸۳ شهید گمنام در استان اردبیل به خاک سپرده شده بود که با این ۹ شهید گمنام تعداد شهدای گمنامی که استان اردبیل مفتخر به میزبانی است به ۹۳ شهید گمنام خواهد رسید.

وی گفت: هم اکنون ۵۳ نقطه استان اردبیل میزبان شهدای گمنام دوران دفاع مقدس است.

واحد گفت: ۸۵ درصد یادمان های شهدا به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز از پیشرفت ۷۰ درصدی برخوردار  بوده و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.