آخرین اخبار
در نشست خبری ستاد کنگره ملی شهدای استان اردبیل مطرح شد:

اجلاسیه نهایی کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل، ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ برگزار می شود

دبیر اجرایی کنگره ملی 3400شهید استان اردبیل از قطعی شدن اجلاسیه نهایی نخستین کنگره ملی شهدای استان اردبیل در مردادماه سال آینده خبرداد و گفت: این اجلاسیه با سخنرانی یکی از مسئولین سه قوه در اردبیل برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
16 مهر 1401
260 بازدید
کد مطلب : 863

علیرضا حسن زاده دبیر اجرایی ستاد برگزاری کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه به روند اجرائیات برنامه های ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای استان اردبیل در ابتدای اغاز تا کنون پرداخت و گفت: در حال حاضر ستاد کنگره ملی شهدا با ۲۴کمیته در حال فعالیت است.

وی به برنامه های کمیته های مختلف دسگاههای اجرایی اشاره کرد و گفت: علیرضا حسن‌زاده ظهر امروز در نشست خبری کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل، اظهار کرد: اجلاسیه نهایی کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل، ۲۶مرداد ۱۴۰۲ در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه قبل از اجلاسیه نهایی، چندین پیش اجلاسیه در استان برگزار می‌شود، افزود: تا به امروز برگزاری ۷ پیش اجلاسیه در بخش‌های مختلف قطعی شده و احتمال دارد این تعداد به ۱۰ پیش اجلاسیه افزایش یابد.

دبیر اجرایی بزرگداشت کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل با اشاره به اینکه کنگره با ۳ محور اقدامات و برنامه‌های خود را پیش می‌برد، تصریح کرد: فراگیری، جامعیت و خلق آثار ماندگار محورهای کنگره است که محور سوم یعنی خلق آثار مهم‌تر و در اولویت قرار دارد.

حسن‌زاده، از نگارش و چاپ کتب از شهدای استان در قالب خلق آثار ماندگار خبر داد و بیان کرد: تدوین و چاپ ۳۴۰ کتاب از شهیدان استان تا اجلاسیه نهایی در دستور کار کنگره قرار دارد که تا به امروز ۶۰ مورد کتاب نگارش شده و در مرحله چاپ قرار دارد، همچنین در نظر داریم انجمن نویسندگان و پژوهشگران دفاع مقدس را در استان راه‌اندازی کنیم.

وی ساماندهی مزار شهدای استان، حتی در روستاهای دور افتاده را نیز از اهداف فرهنگی کنگره عنوان کرد و گفت: سعی می‌کنیم با جذب اعتبارات لازم، مرکز فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس را تا زمان برگزاری اجلاسیه نهایی به‌ بهره‌برداری برسانیم.

دبیر اجرایی بزرگداشت کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل، از ایجاد دهکده مقاومت در اردبیل خبر داد ‌و افزود: دهکده مقاومت یکی از نیازهای اردبیل است که باید هر چه سریع‌تر ایجاد شود چرا که در اردبیل با کمبود مکان فرهنگی و تفریحی روبه‌رو هستیم.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم با ایجاد دهکده مقاومت با محوریت مجتمع فرهنگی و تفریحی این خلا را پر کنیم، تا زمان اجلاسیه نهایی مکان این مجتمع مشخص و کلنگ‌زنی انجام خواهد گرفت. در این دهکده شاهد ایجاد فضاهای ورزشی از جمله ایستگاه‌های مختلف و فضاهای فرهنگی از جمله مرکز سینما،تئاترو … خواهیم بود.

دبیر اجرایی بزرگداشت کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل بیان‌کرد: با توجه به وجود تنش آبی در تعدادی از روستاهای استان و در جهت خدمات‌رسانی به مردم، در قالب کنگره ۳۴۰۰ شهید استان  آبرسانی به ۳۴۰ روستا نیز در دستور کار قرار دادیم که در طی هفته‌های آتی عملیات آبرسانی به ۱۲ روستا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

حسن‌زاده گفت: ترمیم و آسفالت راه‌های ۳۴۰ روستا و ساخت ۳۴۰ مسکن برای محرومین و ایجاد اشتغال برای همین تعداد نفر، نیز در جمله برنامه‌ها است که تا مرداد سال ۱۴۰۲ به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

بیانیه روز جهانی قدس
کنگره ملی شهدای اردبیل:

بیانیه روز جهانی قدس

همیشه پشتیبان ولایت فقیه باشید
وصیت‌نامه شهید «معرفت‌الله آدینه»:

همیشه پشتیبان ولایت فقیه باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.