آخرین اخبار
«معرفی کتاب»

«پسران آقا سید»

کتاب «پسران آقا سید» مروری بر زندگی حجت الاسلام حاج سیدمسلم محدث خلخالی و سه فرزند شهیدش سیدعباس، سیدعلی و سید نقی که توسط انتشارات «خط هشت» در سال ۱۳۹۸ منتشر شده است.
اشتراک گذاری
25 اردیبهشت 1403
34 بازدید
کد مطلب : 9184
کتاب «پسران آقا سید» مروری بر زندگی حجت الاسلام حاج سیدمسلم محدث خلخالی و سه فرزند شهیدش سیدعباس، سیدعلی و سید نقی که توسط انتشارات «خط هشت» در ۱۰۰۰ نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.
کارگران در زمان جنگ با ساختن تجهیزات جنگی در کارخانه‌ها کمک شایانی به پیروزی رزمندگان اسلام کردند. نقش کم نظیر این قشر گمنام در انقلاب و دفاع مقدس و لزوم ارج نهادن به مجاهدت‌های والای شهدای جامعه‌ی کارگری ایجاب می‌کرد تا در قالب یک کتاب اندکی از دین جامعه نسبت به ایشان ادا گردد.
 کتاب به زندگی حجت‌الاسلام حاج سید مسلم و سه فرزند شهیدش سیدعباس، سیدعلی و سیدتقی محدث خلخالی پرداخته است. این سه برادر که در یک خانواده مذهبی و روحانی متولد شده و در ایام کودکی پدر را از دست داده و از همان زمان زندگی‌شان توام با کار و تلاش بوده است و نهایتا با حضور در جبهه‌های جنگ به فیض شهادت نایل آمدند.
در بخشی از کتاب آمده است:
سر انجام روز اعزام به منطقه جنوب فرارسید. سید عباس و سیدعلی در پایگاه در وضعیت آماده باش برای اعزام بودند که گوینده اخبار تلویزیون حکم صادره از امام خمینی را به آیت الله خامنه‌ای قرائت کرد: ((نظر به نقش موثر و مهم نیرو‌های مسلح در دفاع از کشور جمهوری اسلامی و لزوم اهتمام و اشراف هرچه بیشتر و همه جانبه بر آن‌ها و باتوجه به تعهد و بصیرت و علاقه جنابعالی به امور این نیرو‌ها، به آنها ماموریت می‌دهم که از طرف این جانب هکه اقدامات لازم را برای تمشیت امور ارتش و سپاه انجام داده و هم امور را به این جانب گزارش دهید. انشاءالله موفق و موید باشید)).
سید عباس و سید علی از شنیدن این خبر مهم که موجب اتحاد ارتش و سپاه و تقویت جبهه‌ها میشد، حسابی به هیجان آمده بودند، همدیگر را در آغوش کشیدند. اعزامی‌ها با اتوبوس روانه تبریز شدند. سپاه پنجم افراد داوطلب بسیجی و نیرو‌های سپاه آذربایجان شرقی را برای ساماندهی، در گردان‌ها و گروهان‌ها و سایر رده‌های لشکر عاشورا به منطقه فرستاد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.