آخرین اخبار
رئیس کل دادگستری استان اردبیل در مراسم خاکسپاری پیکر مطهر شهید گمنام در صدا و سیمای اردبیل؛

پیام شهدا؛ ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه و استقامت در برابر استکبار است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در مراسم خاکسپاری پیکر مطهر شهید گمنام در صدا و سیمای اردبیل به پیام شهدا اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه و استقامت در برابر استکبار پیام شهدا به مردم و مسئولین است.
اشتراک گذاری
07 دی 1401
254 بازدید
کد مطلب : 1666

مراسم خاکسپاری پیکر مطهر شهید گمنام با حضور اصحاب فرهنگ و هنر، حجت الاسلام حسین رئیس کل دادگستری در محوطه صدا و سیمای اردبیل برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این مراسم به سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دفاه و اطاعت از ولایت فقیه سفارش شهدا به مسئولین و مردم است.

وی به وصیت نامه های شهدا اشاره کرد و گفت: شهدا به تبعیت از حضرت فاطمه زهرا(س)، از ولایت فقیه دفاع کرده و در این راه همچون مولا و مقتدای خود به شهادت رسیدند و این مهمترین ویژگی شهدای ما است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: شهدا برخلاف صلحا، عابدین  و عموم مردم بعد از شهادت نیاز به مقدمات تشییع و تدفین ندارند و حتی در متون اسلامی و روایت متعدد از ائمه معصومین(ع) شهدا از شفاعت کنندگان روز قیامت نیز محسوب می شوند و این مقام  و مرتبه وصف ناشدنی برای شهدا است.

حجت حسین کثیرلو در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین پیام شهدا به جامعه پرداخت و گفت: حمایت و اطاعت از ولایت فقیه در کنار ترویج فرهنگ صلح و سازش، فرهنگ ایثار و شهادت خواسته و پیام شهدا به مردم و مسئولین است.

وی با بیان اینکه شهدا با عمل ولایت پذیری خود را به اثبات رساندند گفت: ایثار و از خودگذشتگی و استقامت در برابر دشمنان ارزشمندترین پیام شهدا به مردم و مسئولان است.

این مقام مسئول ایثار و از خودگذشتگی مجروحین دوران دفاع مقدس را یاداور شد و گفت: رزمندگان مجروح قمقمه آب را به یکدیگر می دادند بدون اینکه جرئه ای از ان بنوشند و نهایتا لب تشنه به شهادت رسیدند و این اوج ایثار و گذشت است که جامعه امروز ما باید ان را سرمشق و الگوی خود قرار دهد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل استقامت شهدا و رزمندگان اسلام در برابر دشمنان را در ۴۳ سال گذشته یاداور شد و گفت: استقامت در برابر استکبار پیام امروز شهدا به مردم به ویژه جوانان است.

وی به وقایع اخیر نیز اشاره کرد و گفت: باطل محکوم به فنا است و انچه خواهد ماند حق و حقیقت است بنابراین  حجاب فاطمی و صبر  و بصیرت زینبی سفارش شهدا به بانوان و خواهران است و شهدا در وصیت نامه های خود مکرر از بانوان خواستند با حفظ حجاب خود، از سنگرهای عقیدتی خود مراقبت کنند

این مبلغ اسلامی ترفندهای رسانه ای دشمنان را متذکر شد و گفت: نباید فریب دروغ رسانه ای دشمنان را خورد و همواره سعی کرد تا با کسب بصیرت به وصایای شهدا عمل کرده و با محقق کردن اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و شهدا زمینه ساز ظهور منجی عالم شد.

وی در پایان سخنان خود با انتقاد از سخنرانی ها و همایش ها و گفتگو های صرف پیرامون مباحث روز گفت: در کنار گفتمان سازی باید عمل به سخن را نیز در جامعه پررنگ کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.