آخرین اخبار

یادواره شهدای عملیات های کربلای ۴ و ۵ در اردبیل برگزار شد

یادواره شهدای عملیات های کربلای 4 و 5 با روایتگری معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج در شهرک کارشناسان اردبیل برگزار شد.
اشتراک گذاری
10 دی 1402
156 بازدید
کد مطلب : 8492

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه کنگره شهدای اردبیل، حسین معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین شب یکشنبه در یادواره شهدای عملیات های کربلای ۴ و ۵ که با حضور مردم شهیدپرور شهرک کارشناسان در مسجد امام علی(ع) برگزار شد به تشریح این دو عملیات غرور انگیز پرداخت و گفت: ما برای دفاع ار دین، مردم، ناموس و تمامیت ارضی کشور دفاع کردیم.

وی با بیان اینکه جنگ نابرابر و سخت تلفات و خسارت دارد گفت: رزمندگان ما با قدرت ایمان جنگ خسارت بار و تحمیلی دشمنان را به دفاع مقدس تبدیل کردند که تا ابد بر پیشانی تاریخ خواهد درخشید.

سردار معروفی با بیان اینکه فرهنگ حاکم بر دفاع مقدس برگرفته از منطق و فرهنگ عاشورا بود، گفت: فرماندهان ما هنرمندانه و به زیبایی هرچه تمام‌تر ۸ سال جنگ تحمیلی را هم در شکل و هم در محتوا با بهره مندی از فرهنگ و منطق عاشورا مدیریت کردند.

این یادگار دوران دفاع مقدس به جزئیات دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:  لشگرهای ما مزین به اسامی چون فجر، عاشورا، سیدالشهدا بود و گردان‌ها، گروهان‌ها و دسته‌های ما نیز متبرک به اسامی ائمه معصومین (ع) بودند

وی به نام عملیات‌ها نیز اشاره کرد و گفت: عملیات های رزمندگان اسلام نیز با نام ائمه معصومین(ع) همچون یا زهرا(س)، یا مهدی(عج) آغاز می‌شد و بر پیشانی بندهای رزمندگان نیز نام مبارک ائمه معصومین می درخشدید و این علاوه بر قدرت افزایی معنوی منجر به شجاعت وشهامت بی نظیر نشأت کرفته از قدرت ایمان می‌شد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین به سبک زندگی دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: در آن دوران ماندگار رو دوشی و درجه مفهومی برای رزمندگان نداشت و همه همدیگر را برادر خطاب می کردند و در عین حال مطیع فرمان مافوق هم بودند.

وی با بیان اینکه در جبه‌ها یک نفر را سراغ نداریم که برای مسولیت گام برداشته باشد تصریح کرد: انسان ها در کوران حوادث شناخته می شوند.

سردار معروفی با بیان اینکه در دفاع مقدس بر سر قرار گرفتن در دسته های خط شکن دعوا بود گفت: سر  دسته خط شکن دعوا بود، گفت: جبهه مملو از بصیرت و معرفت عاشورایی بود.

این رزمنده جبهه مقاومت در بخش دیگری از سخنان خود به بیان خاطراتی از حاج قاسم سلیمانی فرمانده جبهه مقاومت پرداخت و گفت:  حاج قاسم از دفاع مقدس تا جبهه مقاومت در دشت و نیزار، اب و کوه  هرجا که بود ایثار را به معنای واقعی به تصویر کشید.

وی به قدرت اندیشه و تفکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت:  این اندیشه زیبا بود که عمل را زیاتر کرد و حاج قاسم تا ابد در اذهان مردم ایران بلکه جهان اسلام حتی عمق تفکرات دشمنان نیز ماندگار شد.

نوشته های مشابه

بیانیه روز جهانی قدس
کنگره ملی شهدای اردبیل:

بیانیه روز جهانی قدس

همیشه پشتیبان ولایت فقیه باشید
وصیت‌نامه شهید «معرفت‌الله آدینه»:

همیشه پشتیبان ولایت فقیه باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.