آخرین اخبار

فریادهای کودکانه؛ از باریکه غزه تا گستره جهان

جنگ غزه با ورود به سی و دومین روز خود جهان را با این شرایط روبرو کرده که این شهر در حال تبدیل شدن به گورستان کودکان فلسطینی شده است.
اشتراک گذاری
16 آبان 1402
58 بازدید
منبع : دفاع‌پرس
کد مطلب : 8067

جنگ میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی امروز وارد سی و دومین روز خود شده است. سی و دو روزی که تا لحظه تنظیم این گزارش موجب به شهادت رسیدن بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم شهر غزه شده است.

اما موضوعی که در این میان خوی جنایتکار و خبیث رژیم صهیونیستی را برای همگان آشکار می‌کند شهادت ۴ هزار کودک از میان ۱۰ هزار شهید غزه است. بر اساس آخرین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های منطقه و جهان بیش از ۷۰ درصد از شهدا و مجروحان جنگ غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

غزه گورستان کودکان فلسطینی

البته این پایان ماجرا نیست، زیرا رژیم اشغالگر و نامشروع صهیونیستی برای جبران شکست امنیتی و اطلاعاتی خود در عملیات «طوفان‌الاقصی» به بمباران و کشتار مردم غزه روی آورده است و آنگونه که در اخبار و گزارش‌ها آمده است هواپیما‌های این رژیم با بمباران وحشیانه و گسترده شهر غزه روزانه صد‌ها شهید را بر این شهر مقاوم فلسطینی تحمیل می‌کند.

رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه فقط به بمباران مراکز نظامی اکتفان نمی‌کرد، بلکه با بمباران مراکز مسکونی و مذهبی عملا جنگی رسمی را علیه مردم فلسطین به راه انداخته است. ضمن اینکه با آسیب رساندن و از بین بردن تمامی زیرساخت‌های حیاتی و شهری عملا امکان زندگی و حیات را از مردم مظلوم و بی‌دفاع این شهر گرفته است.

غزه گورستان کودکان فلسطینی

موضوع بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه کنیم این بود که رژیم صهیونیستی از روز‌های نخست آغاز جنگ با گروه‌های مقاومت فلسطینی تا امروز با قطع آب و برق این شهر که اخیر قطعی تلفن و اینترنت هم به آن اضافه شده است عملا این شهر را به زندانی بزرگ و روباز تبدیل کرده که هزاران نفر از مردم فلسطینی با بدترین و سخت‌ترین شرایط ممکن در حال زندگی بوده و زیر بمباران‌های شدید هواپیما‌های صهیونیستی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

اما در میان تمامی موضوعات و مسائل نباید از کشتار برنامه‌ریزی شده و هدفمند زنان به خصوص کودکان غزه که آینده‌سازان ملت فلسطین هستند غافل شویم. زیرا رژیم صهیونیستی با علم به این موضوع که نسل جوان فلسطینی از توان و قدرت به مراتب بالاتری نسبت به نسل‌های فعلی و گذشته خود برخوردار است و این پتانسیل را دارد تا در آینده در مسیر آزادسازی سرزمین‌های فلسطینی نقش‌آفرین بوده و حضوری موثر و تعیین‌کننده داشته باشد دست به کشتار و نسل‌کشی فلسطینیان زده است.

غزه گورستان کودکان فلسطینی

از طرف دیگر باید گفت در شرایطی که سی و دو روز از جنگ نابرابر و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی می‌گذرد و در این مدت بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم این شهر به شهادت رسیده و چندین برابر آن نیز مجروح شدند شاهد بایکوت خبری معنادار و سکوت نهاد‌ها و مجامع بین‌المللی و حقوق بشری نسبت به این نسل‌کشی و کشتار فلسطینیان هستیم.

در حقیقت می‌توان گفت از مسیر همین سکوت و بی‌توجهی جهانی است که ارتش رژیم صهیونیستی به خود جرا می‌دهد تا با قساوت هرچه تمام مردم مظلوم و بی‌گناه شهر غزه را بمباران کرده و آن‌ها را به شهادت برساند. زیرا سران و مقامات این رژیم جعلی و نامشروع اگر کوچکترین واکنش و بازخوردی را نسبت به جنایات خود در سطح منطقه و جهان مشاهده می‌کردند ممکن نبود تا امروز چنین کشتار و نسل‌کشی را از مردم فلسطینی ساکن غزه انجام بدهند.

غزه گورستان کودکان فلسطینی

در پایان باید به این مهم اشاره کرد که با طولانی شدن هرچه بیشتر این جنگ شاهد افزایش گسترده و غیرقابل تحمل فشار‌های جهانی بر سران و مقامات رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن به خصوص آمریکا برای توقف کشتار مردم فلسطین و پایان دادن به این خشونت‌ها خواهیم بود و اگر رژیم صهیونیستی پیش از آنکه دیر شود دست از کشتار فلسطینیان برندارد باید شاهد افزایش ناگهانی و شدید جنگ و درگیری از طرف گروه‌های مقاومت منطقه باشد و اگر چنین امری محقق شود بازشدن جبهه‌های جدید جنگ علیه این رژیم سفاک و خون‌ریز امری دور از ذهن نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.