آخرین اخبار
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع):

شهدا، جانفدایان اسلام و بیمه نظام و انقلاب اند/ استکبار ستیزی درس عملی حاج قاسم برای همه نسل ها است

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه شهدا، جانفدایان اسلام و بیمه نظام و انقلاب اند به ویژگی های مکتب سلیمانی اشاره کرد و گفت: ایجاد وحدت در جبهه مقاومت، ارمغان حاج قاسم برای مقابله با استکبار است.
اشتراک گذاری
12 دی 1401
186 بازدید
کد مطلب : 1754

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در گفتگویی به تبیین ویژگی های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند سردار سلیمانی یک شخص نبود بلکه یک مکتب بود که باید عناصر این مکتب برای نسل جوان تبیین شود.

وی با بیان اینکه مکتب سلیمانی دربردارنده مکتب امامین انقلاب است گفت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز برگرفته از مکتب عاشورا و اهل بیت(ع) پیش رفته و برای کشور استقلال، آزادی، امنیت و آرامش به ارمغان آوردند.

سردار محمدی اصل از ایجاد وحدت به عنوان یکی از مهمترین شاخصه های سردار سلیمانی در جبهه مقاومت نام برد و گفت: این شهید والا مقام همه طیف‌ها، گروه‌ها و مذاهب مختلف مسلمانان را در کنار هم جمع کرد تا در میدان مبارزه با ایادی کفر و الحاد با انسجامی بی نظیر وارد شده و ابتکار عمل را بدست گیرد.

این همرزم سردار سلیمانی از حیدریون، فاطمیون و زینبیون به عنوان نمونه هایی از اتحاد و همبستگی جبهه مقاومت نام برد و گفت: سردار سلیمانی همه افراد از همه سلایق ، زبان، قومیت و تفکر را گردهم اورد و در نبرد علیه تروریست‌های داعش ساماندهی کرد.

وی با بیان اینکه در جریان مبارزه با داعش هر جا نیروهای ایرانی از هر محوری وارد عمل می‌شدند کسی توان و جرات مقاومت نداشت، گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ جوانان امروز و کسانی که در دفاع از حرم حضور داشتند کمتر از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیستند.

همرزم سردار سلیمانی از دوران دفاع مقدس تا جبهه مقاومت با بیان اینکه مکتب سلیمانی مکتب عاشورایی است، گفت: حاج قاسم علاوه بر اینکه یک نظامی تمام عیار بود و در کنار خصوصیاتی همچون شجاعت و مدیریت، مطیع ولایت بود. معنویت توام با شجاعت و تدبیر و تلاش برای کسب رضای خدا از وی فرماندهی منحصر به فرد ساخته بود.

وی حُسن خُلق و خودباوری را از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی ذکر کرد و گفت: امروز همه ما وظیفه داریم اهداف و آرمان‌هایی که این شهید عزیز جان خود را فدا کرد، پیگیری کنیم و مشی و منش وی را در شناخت دشمن و مبارزه با آن الگو قرار دهیم.

سردار محمدی اصل به وصایای شهدا اشاره کرد و گفت: دفاع از ولایت فقیه و حفظ عفاف و حجاب کلیدواژه های مشترک وصایای همه شهدا است و عزت، شرافت،ایمان و اقتدار ما در گرو پیروی از ولایت است.

وی به حوادث و اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: امروز می‌توانیم با بهرمندی از مکتب سلیمانی با کسانی که ولایت و نوامیس را مورد هدف قرار دادند مقابله کنیم.

این یادگار دوران دفاع مقدس با اشاره به حوادث صدر اسلام تا کنون بیانات امامین انقلاب اسلامی در خصوص فتنه ها در طول تاریخ را یاداور شد و گفت: همانگونه که محرم و صفر اسلام را در جهان تا ابد زنده کرده است و در دوران دفاع مقدس نیز فرهنگ عاشورا نجات بخش ما در جبهه حق علیه باطل بود، شهدای گمنام نیز با حضور در این برهه، آمنیت  و ارامش دوبارهای به ما دادند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه سپهبد شهید قاسم سلیمانی چهره ای مدیر و مدبر و شجاع بود تصریح کرد: حاج قاسم مرد الهی و سرباز مطیع ولایت بود و این رمز ماندگاری نام و یاد حاج قاسم در جهان است.

وی با بیان اینکه مبارزه با ظالمین نیازمند خدا باوری و خود باوری است، گفت: امروز همه باید با الهام از مکتب عاشورا و پیروی از مکتب سلیمانی مالک اشتر وار از اسلام و انقلاب و ولایت تا ظهور حضرت بقیه الله دفاع کنند.

سردار محمدی اصل با بیان اینکه جنگ امروز جنگ اعتقادی است، گفت: استکبار ستیزی درس عملی حاج قاسم برای همه نسل ها است بطوریکه خود وی نیز در این راه به شهادت رسید.

وی به اجلاسیه  نهایی کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل در سال اینده اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کنار پرورش نیروهای مخلص و متعهد در تراز مکتب حاج قاسم از مهمترین برنامه های فرهنگی کنگره ملی شهدا در استان اردبیل است.

انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.