آخرین اخبار
با حضور فرمانده یگان‌های ویژه فراجا برگزار شد؛

اجلاسیه شهدای شهرستان گرمی

اجلاسیه شهدای شهرستان گرمی با حضور فرمانده یگان‌های ویژه فراجا و مردم شهید پرور گرمی در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.
اشتراک گذاری
06 تیر 1402
71 بازدید
کد مطلب : 7045

اجلاسیه شهدای شهرستان گرمی با حضور سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه فراجا و مردم شهید پرور گرمی در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.

کرمی در این اجلاسیه به روایت دوران حماسه و خون دفاع مقدس پرداخت و گفت: شهدا و ایثارگران با ایمان به خداوند متعال مسیر نورانی را انتخاب کردند تا ضمن رستگاری خود، انقلاب اسلامی را بیمه و از کشور صیانت کنند.

وی به مکتب امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی جامعه ما امروز نیازمند ایمان و امید است.

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا با بیان اینکه امام خمینی(ره) راه و مسیر را تعیین کردند گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با ایمان به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) در چارچوب خط امام راحل حرکت کرده و کشور را از گردنه‌های سخت و پیچیده به سلامتی عبور دادند.

وی با بیان اینکه شهرستان گرمی۳۷۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت نسخه رهایی بخش ملت‌ها از ظلم و ستم استکبار است چنانچه در فتنه و آشوب ۱۴۰۱ نیز مردم ایثارگر با فرهنگ ایثار و شهادت کشور را از سخت‌ترین فتنه دوران که ترکیبی از پیچیده‌ترین جنگ‌ها بود عبور دادند.

کرمی گفت: در دورانی که دشمنان با تبلیغات خود در برخی افراد ناامیدی ایجاد کرده بود و منافقین و سلطنت‌طلبان در این فضای غبارآلود میدان‌داری می‌کردند، این فرهنگ ایثار و شهادت بود که به داد کشور رسید و مردم بصیر ایران اسلامی با حضور مقتدرانه در میدان پیچیده‌ترین فتنه زمان را کور کردند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به وصایای شهدا اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ درصد شهدا در وصیت نامه‌های خود مردم را به پشتیبانی از ولایت فقیه فراخوانده‌اند چراکه معتقدند راه نجات و رستگاری در گرو پیروری از اندیشه‌های ولایت فقیه است.

کرمی با بیان اینکه در ۶۵ درصد وصیت نامه‌های شهدا دعوت به ساده‌زیستی شده است، گفت: ساده‌زیستی به معنی زندگی در سطح عامه مردم است.

وی با بیان اینکه در صحنه رقابت، مادی‌گرایی انسان را از راه به در می‌کند گفت: ساده‌زیستی سعادت دنیا  و آخرت را به دنبال دارد.

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا به عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: ۸۰درصد شهدا در وصیت نامه‌های خود به حجاب و عفاف اشاره کرده و از زنان و مردان خواستند با رعایت حجاب و عفت و پاکدامنی از ایثار شهدا در صیانت از انقلاب اسلامی مراقبت کنند.

کرمی به نهضت عاشورا نیز اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ شهدا در وصیت‌نامه‌های خود مردم را به مکتب عاشورا دعوت کرده و خواستار تداوم نهضت عاشورا در دوران شدند.

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا ایثار و فداکاری نوجوان شهید مرحمت بالازاده را یاداور شد و گفت: نحوه اعزام شهید بالازاده به جنگ و حضور وی در دفاع مقدس سراسر الگویی برای اخلاق و تربیت اسلامی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت برای دوست‌داران انقلاب اسلامی امیدآفرین است، گفت: این فرهنگ به همان اندازه برای دشمنان بیم آفرین و ناامید کننده است.

کرمی به وظیفه و رسالت احاد مردم در برابر شهدا پرداخت و گفت: پیام اجلاسیه‌های شهدا شناخت و عمل به سیره شهدا است.

وی خواستار کشف و مطالعه سیره رفتاری شهدا شد و گفت: همه مردم باید یک شهید را الگوی خود قرار داده و با مطالعه سیره رفتاری و عملی آن شهید مروج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، محل کار و حتی خانواده شوند.

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا از متولیان فرهنگی و همه دغدغمندان به فرهنگ ایثار و شهادت خواست با عمق‌بخشی به فرهنگ ایثار و شهادت مروج اسلام ناب محمدی در جامعه شوند چراکه سعادت اخروی و دنیوی در گرو شناخت و عمل به اسلام ناب محمدی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.